Entitats de Sant Feliu de Llobregat que treballen amb persones refugiades es formen en drets humans i construcció de pau

La formació s’emmarca en el projecte “Mare Nostrum”, realitzat per la Fundació Solidaritat UB i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat amb el finançament del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.

Una dotzena de persones de diferents entitats de Sant Feliu de Llobregat que treballen o volen treballar amb el col·lectiu de persones refugiades han assistit, el 16 de febrer de 2017 al Palau Falguera del municipi, a una formació de formadors orientada a incorporar la perspectiva de drets humans i construcció de pau en l’acció i discurs de les entitats locals.

Aquest curs s’emmarca en el projecte “Mare Nostrum. Solidaritat local, diàleg i construcció plural de la pau des de l’exili”, d’un any de durada, que té com a objectiu contribuir a incorporar la visió multidimensional de les persones refugiades en les entitats locals com a actors que legitimen el dret a la pau i a construir-la.

El projecte inclou tres àmbits d’actuació: la formació de formadors, adreçada a entitats locals de base i també a l’administració pública local; l’anàlisi i divulgació del conflicte a través de l’Observatori Solidaritat i d’una exposició fotogràfica, i l’elaboració d’una guia de bones pràctiques sobre el paper del món local en els processos de construcció de la pau i reconstrucció postconflicte.

“Mare Nostrum” és un projecte realitzat per la Fundació Solidaritat UB i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat amb el finançament del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, en el marc de la convocatòria de subvencions del 2015 per a projectes de sensibilització i d’educació per al desenvolupament dins de la campanya de suport a l’acollida de població refugiada en trànsit a Europa víctima dels conflictes armats a la Mediterrània.

Així mateix, “Mare Nostrum” és un dels projectes que la Universitat de Barcelona impulsa en el marc del seu Programa de suport a persones refugiades i provinents de zones en conflicte, coordinat per la Fundació Solidaritat UB. Dins del mateix programa, i en conveni amb l’Ajuntament de Barcelona, s’organitza un curs de transició als estudis de grau, que actualment realitzen quinze estudiants sirians i afganesos, d’edats majoritàriament compreses entre els 18 i els 24 anys. La realització del curs inclou l’allotjament d’aquests joves, des de finals del curs 2015-2016, als col·legis majors Penyafort-Montserrat i Ramon Llull de la Universitat de Barcelona, on són col·legials a tots els efectes i desenvolupen i participen de totes les activitats dels centres.