Els Juliols compten per primera vegada amb un curs inaugural: «Crisi migratòria al Mediterrani»

En el curs, que tindrà lloc el 18 de juny de 2019, hi intervindran persones migrants, així com Open Arms, la productora del documental «Astral», l’associació Africaye.org i la Fundació Solidaritat UB.

Matricula-t'hi aquí.

Enguany, per primera vegada en els seus 23 anys d’història, la universitat d’estiu de la UB, Els Juliols, comptarà amb un curs inaugural: «Crisi migratòria al Mediterrani», que se celebrarà el dimarts 18 de juny de 2019, de 9:30 a 20:30, a l’Aulari Josep Carner de l’Edifici Històric de la UB (Gran Via de les Corts Catalanes 585, 08007 Barcelona).

Gairebé tres milions de persones migrants han arribat a Europa des de 2014, arran de l’escalada de violència de la guerra de Síria iniciada l’any 2011 i dels diversos conflictes sorgits un cop esclatada la Primavera Àrab o l’enquistament de situacions en països com ara l’Afganistan, el Sudan o el Iemen, que van fer de 2015 l’any de la crisi del refugi.

El curs «Crisi migratòria al Mediterrani» recollirà l’experiència tant de persones migrants com d’entitats que lluiten per donar-los suport, i aproparà el relat que posa de manifest el perill que milers de persones viuen cada dia al Mediterrani.

Hi participaran, entre d’altres, l’ONG Open Arms, la productora del documental «Astral» sobre la crisi al Mediterrani (Producciones del Barrio), l’associació Africaye.org i la Fundació Solidaritat UB, com a òrgan coordinador del Programa UB de suport a persones refugiades i provinents de zones en conflicte. També hi intervindrà Martha Palacio Avendaño, professora del Departament de Filosofia de la Universitat de Barcelona.

Matrícula

El preu del curs són 71 € per al públic general i 60 € per als col·lectius amb descompte. La matrícula es pot realitzar, fins al mateix dia de l’inici de la formació, a través d’Internet clicant aquest enllaç o en persona en una de les diverses seus de l’Àrea de Formació Complementària.