Els Juliols 2019 aborden el cicle de l’aigua com a eina transformadora de la cooperació internacional

Per fer-ho, compten amb organismes de la UB que han fet cooperació en l’àmbit de l’aigua: la Fundació Solidaritat UB, l’IdRA i l’Hidrosec.

Matricula-t'hi aquí o en una seu de l’Àrea de Formació Complementària.

Els Juliols 2019 de la Universitat de Barcelona inclouen el curs “El cicle de l’aigua com a eina transformadora de les polítiques de cooperació internacional” (16 hores), que tractarà diversos aspectes relacionats amb l’aigua en els països en vies de desenvolupament. El curs tindrà lloc els dies 1 i 2 de juliol de 2019, de 9:15 a 18:30, a l’oficina de l’AMB a la Zona Franca.

El programa formatiu aborda els reptes a què s’enfronten les diferents societats pel que fa al cicle de l’aigua (subministrament i sanejament), tot fent explícites les mancances existents. Un cop coneguts els reptes, es discutiran les possibles solucions que la cooperació pot aportar, tant pel que fa als principis transversals de gestió com a la formació, informació i cooperació tècnica. Finalment, es comentaran intervencions en contextos determinats, avaluant-ne els punts forts i febles i les possibles conseqüències, positives i negatives. Per acabar, es faran sortides de camp per conèixer de primera mà les accions del Parc Fluvial del Besòs o la depuradora d’aigües residuals del Besòs, que es poden “trasplantar” mitjançant la cooperació.

Aquest curs està vinculat als projectes Erasmus+ MAREMA (Master Water Resources and Environmental Risks in African Metropolises) i WANASEA i al projecte «Gestió Integral de l’Aigua per a l’Adaptació al Canvi Climàtic en la Metròpoli», que uneix les ciutats de Bogotà, Quito i Barcelona. Una de les impulsores d’aquest darrer projecte és l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que participa en l’organització del curs d’Els Juliols.

Així mateix, hi participen organismes de la Universitat de Barcelona que també tenen experiència en cooperació en l’àmbit de l’aigua, com la Fundació Solidaritat UB, l’Institut de Recerca de l’Aigua (IdRA) i el grup de recerca consolidat Hidrologia Sanitària i de la Cooperació (Hidrosec).

Aquesta notícia té relació amb els següents ODS de l’Agenda 2030: