El programa «De la presó a la comunitat» fa un primer balanç de l’experiència

L’objectiu del projecte, en què participa la Fundació Solidaritat UB, és demostrar que l’acompanyament d’una persona mentora pot ser útil per millorar la reinserció de la persona reclusa.

El programa experimental de reintegració social de persones empresonades amb risc de reincidència «De la presó a la comunitat» celebrarà aquest dissabte, 14 de gener, al CaixaForum Barcelona una jornada interna en què farà balanç del desenvolupament de l’experiència fins ara i on els mentors i mentores, que són persones voluntàries, podran intercanviar impressions.

L’objectiu d’aquest programa és demostrar que l’acompanyament d’una persona mentora en el període que va des del final de la condemna fins als mesos inicials de retorn a la comunitat pot ser útil per millorar la reinserció de la persona reclusa i, alhora, evitar que reincideixi. En cas d’aconseguir els resultats esperats, el projecte vol impulsar que tota persona que ha estat a la presó tingui un pla de reintegració.

Jogging with Jody relata una experiència similar duta a terme a Escòcia.

Els directors del projecte són Antonio Andrés Pueyo, catedràtic del Departament de Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològic de la Universitat de Barcelona, i Josep Cid, professor del Departament de Ciència Política i de Dret Públic de la UAB. També hi estan vinculats el Grup de Recerca en Criminologia Aplicada a la Penologia (UAB), la Fundació Autònoma Solidària i el projecte Compromís Social UAB. El voluntariat el formen PDI i PAS de les universitats, així com estudiants de 25 anys o més.