“El conflicte dels Balcans i la reconstrucció de la pau”: debat del 7/11 a la Biblioteca Poble-sec – Francesc Boix

Al debat, que tindrà lloc el 7 de novembre a les 19 hores, hi intervindran el director de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona, Xavier López, i Gemma Garcia, de l’Associació de Periodisme Fora de Quadre.

conflictes-i-refugiats“El conflicte dels Balcans i la reconstrucció de la pau” és el títol d’un dels 8 debats del cicle “Conflictes i refugiats: una mirada al món”, que el pla “Barcelona, ciutat refugi” i la xarxa de biblioteques de Barcelona organitzen aquesta tardor amb l’objectiu d’oferir una visió àmplia dels diferents motius pels quals les persones es veuen obligades a buscar protecció internacional a l’exterior dels seus països d’origen i de reivindicar la importància del dret d’asil a les societats democràtiques.

A través de l’anàlisi de diversos conflictes arreu del món que són a l’origen del desplaçament forçat de persones, el cicle busca oferir un espai de coneixement rigorós, d’apropament a testimonis i, en definitiva, de sensibilització de la realitat de les persones refugiades, amb la reflexió que “només d’aquesta manera es pot construir una veritable ciutat d’acollida”.

El debat sobre el conflicte dels Balcans tindrà lloc el 7 de novembre a les 19 hores a la Biblioteca Poble-sec – Francesc Boix (c/ Blai, 34). Hi intervindran el director de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona, Xavier López, i Gemma Garcia, de l’Associació de Periodisme Fora de Quadre.

L’entrada és gratuïta. L’etiqueta per comentar els debats a les xarxes socials és #BCNCiutatRefugi.

A banda de les xerrades, el cicle inclou dues activitats paral·leles: l’exposició L’èxode sirià: lluitant per la supervivència, del fotògraf Aleix Oriol Vergés, i la projecció dels documentals Sonita (la història d’una refugiada afganesa a l’Iran) i Una llar al món (sobre la vida d’un nen refugiat txetxè en una ciutat danesa).