DIPLOCAT I L’EUROM INAUGUREN LA PROGRAMACIÓ “1936-1939. MEMÒRIA DE LA GUERRA CIVIL” AMB GEORGES MINK

A més de Mink, al col·loqui inaugural hi participaran experts internacionals com ara Robert S. Coale, Mary Nash i José Luís Martin.

Amb motiu del 80è aniversari de l’inici de la Guerra Civil espanyola, el Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT) i l’Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona (EUROM), organitzen un col·loqui per posar en relleu algunes de les qüestions clau d’un conflicte que va suposar un punt d’inflexió en l’Europa del segle XX.

Aquesta és la primera activitat del programa d’actuacions que es desplegaran al voltant del 80è aniversari de l’esclat del conflicte i que comptem amb el suport del Departament d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència.

El col·loqui tindrà lloc el dia 18 de juliol a les 10 h. a l’Aula Capella de la Universitat de Barcelona, i destacarà la resistència antifeixista, les milícies de dones en defensa de la República i el paper de les brigades internacionals en el conflicte espanyol. El debat es complementarà amb un curtmetratge d’animació que destacarà el fracàs de l’alçament militar a Barcelona i a Catalunya.

La sessió de benvinguda anirà a càrrec de Dídac Ramírez, rector de la Universitat de Barcelona, acompanyat d’Albert Royo, secretari general de DIPLOCAT, i del conseller d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència del Govern de la Generalitat de Catalunya, Raül Romeva. El conseller donarà pas a la conferència inaugural de Georges Mink, professor del Col·legi d’Europa a Natolin i director de recerca del Centre Nacional de Recerca Científica de França (CNRS).

La seva presentació serà seguida d’una taula rodona d’experts que abordaran la Guerra Civil espanyola des de diferents perspectives. José Luís Martín, catedràtic d’història contemporània de la UAB, parlarà de la resistència antifeixista a Barcelona i Catalunya; Mary Nash, catedràtica d’història contemporània de la UB explicarà el rol de les dones milicianes en la defensa de la República; i Robert S. Coale, professor d’Estudis Hispànics a la Universitat de Rouen (Normandia) i representant de l’Abraham Lincoln Brigades Archive a Europa, analitzarà el paper de les Brigades Internacionals en el conflicte d’Espanya. Clourà l’acte Jordi Guixé, director de l’EUROM.

Cal confirmar l’assistència a través d’aquest formulari.