DEFENDER A QUIEN DEFIENDE ORGANITZA UNA JORNADA SOBRE “SEGURETAT, ACTIVISME I DRETS HUMANS”

La jornada de debats i taules participatives tindrà lloc el 4 de novembre, de 9:30 a 19 hores, a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona.

PROGRAMA“L’anomenada política de Seguretat Ciutadana, així com la lluita contra el terrorisme, estan justificant un nou sistema de seguretat basat en el control social, la securitització i la privatització. Un nou marc estratègic que prioritza la seguretat de l’Estat per damunt de la defensa dels drets civils i polítics”.

Amb aquest punt de partida, la coalició Defender a quien defiende, en què participa la Fundació Solidaritat UB, organitza el divendres 4 de novembre de 2016, de 9:30 a 19 hores a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, la jornada “Seguretat, activisme i drets humans: Creació d’un espai segur per a la defensa”.

Amb la participació de persones expertes en la matèria, així com de col·lectius i moviments socials, la jornada buscarà aprofundir en com la ciutadania organitzada pot fer front a aquest discurs de la por i de la seguretat que evoluciona en detriment de drets i llibertats fonamentals.

Es parlarà, per exemple, de processos de securitització davant les amenaces internacionals; de protesta emmordassada; d’espai públic, por i control social; de vulneració del dret a la informació i límits a la llibertat d’expressió, i de racisme i repressió en el control de les fronteres.

La idea final és elaborar un document conjunt de propostes per seguir lluitant pels drets humans, fent front a la repressió i la violència institucional, i per demanar una seguretat basada en la defensa d’aquests drets.

La jornada, que compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, és d’entrada lliure i gratuïta, i s’emmarca en la programació de la Tardor Solidària 2016.