Un curs proposa cercar possibles vies per afrontar de forma decidida la violència de gènere

Es tracta d’una formació oberta a tots els públics, que tindrà lloc en cinc sessions, del 7 al 21 de novembre de 2019, a L’Hospitalet de Llobregat.

INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS: 934024325 / mon-3@mon-3.org

Quelcom preocupant passa en una societat on, en els darrers 16 anys, han mort més dones i menors per violència de gènere que víctimes d’altres tipus de violència que han tingut molta més repercussió pública.

Cal preguntar-se, potser, què és el que no funciona en un país on existeixen unes lleis pioneres per combatre la violència de gènere: manca de mitjans, manca de compliment de les mesures ja acordades, manca de formació en igualtat entre els poders que han de dictar justícia, manca d’educació específica a les escoles?

El curs «Violència de gènere: Apunts per entendre les violències masclistes», obert a tots els públics i reconegut amb 1 crèdit ECTS per a estudiants de la UB, pretén cercar els motius i sobretot les possibles vies per afrontar de forma decidida la violència de gènere, entenent aquesta violència com una restricció greu.

Educació sexual integral, el camí necessari per al benestar i el respecte als altres” és el títol de la primera sessió del curs, en què Francisca Molero, directora de l’Institut Iberoamericà de Sexologia i de l’Institut de Sexologia de Barcelona, plantejarà la importància d’implementar una educació que afavoreixi el desenvolupament integral de la persona, el benestar, el respecte als altres, les relacions i els vincles afectius.

La segona sessió, impartida per l’advocada Mercè Claramunt, exposarà com la llei és un dels principals instruments de lluita contra les violències masclistes; però com, també, cal esmerçar esforços polítics i econòmics per tal que aquesta llei resulti efectiva.

En la tercera sessió, Lídia Guinart, periodista, escriptora i diputada al Congrés, plantejarà com els governs tenen la responsabilitat d’impulsar polítiques adreçades a la prevenció, detecció, assistència a les víctimes i reparació dels danys.

El paper dels mitjans de comunicació en l’erradicació de les violències masclistes serà el tema de la quarta sessió, a càrrec de Marta Corcoy i Mavi Carrasco, de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya; mentre que, en la cinquena sessió, la coordinadora del programa Dones Mentores, Lores López, analitzarà la mentoria social com una nova eina contra les violències masclistes.

La formació es durà a terme en cinc sessions, del 7 al 21 de novembre de 2019, de 17:30 a 20:30 hores, a l’Aula de Drets Humans de L’Hospitalet (c/ Josep Mª de Sagarra núm. 29 – 08901 L’Hospitalet). El curs està organitzat per l’Espai de Progrés Tres Quarts per Cinc Quarts (Associació UNESCO de L’Hospitalet), el Programa Municipal de la Dona de L’Hospitalet i la Fundació Solidaritat UB. Compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet, L’Hospitalet pels Drets Humans, la Universitat de Barcelona i la Fundació Món-3. El preu del curs són 30€ (15€ per a persones aturades, sòcies de les entitats organitzadores i membres d’entitats de l’Espai de Ciutadania; i gratuït per a joves que s’hi apuntin a través de l’Associació d’Estudiants de L’Hospitalet (AELH) i de l’associació Joves per la Igualtat i la Solidaritat (JIS)).

Informació i inscripcions:

Fundació Món-3 (Facultat d’Economia i Empresa)
mon-3@mon-3.org