Un curs proporciona eines específiques per al treball amb persones refugiades

La formació és gratuïta i es desenvoluparà de l’11 al 15 de juny de 2019 al Campus de Mundet. Es pot realitzar completa o per mòduls.

Més informació i inscripcions

La Fundació Solidaritat UB i l’Institut de Desenvolupament Professional (IDP-ICE) de la UB organitzen el curs «Specific tools in your work with refugees: communication, life skills and screening», que es desenvoluparà de l’11 al 15 de juny de 2019 al Campus de Mundet (Aula Jesús Garanto i Aula TEAM, Edifici de Migdia I, segon pis).

La formació es realitza en el marc del projecte europeu RESCUE (Refugees Education Support in MENA countries), en què participen la Universitat de Barcelona i la Fundació Solidaritat UB.

El curs s’adreça especialment a professionals que treballen, o estan interessats/des a treballar, amb persones refugiades, demandants d’asil o provinents de zones en conflicte, i que, en el desenvolupament de la seva feina, poden:

– Introduir millores en la comunicació amb persones d’aquests col·lectius.

– Identificar de forma concreta els diferents estressors i altres elements lligats a les situacions de tensió que poden afectar tant al desenvolupament acadèmic com vital de les persones refugiades.

– Donar suport i potenciar l’autoconeixement i, per tant, contribuir a la millora de les habilitats personals de les persones refugiades, especialment en l’àmbit de la recerca de feina.

Es tracta d’un curs de 34 hores presencials més 24 hores de treball autònom. És gratuït, es fa en anglès i es pot assistir a la formació completa (4 mòduls) o a mòduls per separat. Les places són limitades. En finalitzar el curs i havent superat les activitats d’avaluació pertinents, les persones participants podran obtenir-ne un certificat d’assistència.