Curs interuniversitari «Destapem les transnacionals, impactes i projectes transformadors»

La formació, oberta a tots els públics, tindrà lloc el 30 d’octubre i els dimarts de novembre (de 18 a 21 h) a l’aula 1021 de la Facultat d’Economia i Empresa UB. Per a estudiants de la UB i la UPC, permet obtenir 1 crèdit ECTS.

Consulta'n el programa complet i el procés de matrícula aquí.

La Fundació Solidaritat UB, la Fundació Món-3, SETEM Catalunya i el Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC organitzen el curs interuniversitari Destapem les transnacionals, impactes i projectes transformadors, que tindrà lloc els dimarts 30 d’octubre i 6, 13, 20 i 27 de novembre, de 18 a 21 hores, a l’aula 1021 de la Facultat d’Economia i Empresa UB.

El 30 d’octubre, la sessió inaugural (sessió oberta) comptarà amb la participació de l’activista pels drets laborals de la Xina Pak Kin Wan, qui contextualitzarà, a partir de la seva experiència, la importància d’abordar les vulneracions de drets humans per part de transnacionals. També es parlarà de la globalització econòmica i dels impactes de les entitats financeres al Sud.

En la sessió del 6 de novembre, s’abordarà la normativa internacional del treball en clau de gènere i, en la sessió del dia 13, es tractaran les cadenes de subministrament a la indústria tèxtil, amb presentació dels resultats de la campanya Roba Neta i exemples de projectes cooperatius transformadors de dones al nord del Marroc.

El dia 20 de novembre, el curs se centrarà en la indústria electrònica, sobre la qual mostrarà vulneracions de drets humans i laborals, accions d’incidència i denúncia, alternatives com la compra pública responsable, i els impactes i les conseqüències mediambientals i socials del creixent volum de residus que genera. Finalment, si bé tot el curs s’enfocarà des d’una mirada de responsabilitat com a agents de canvi, en l’última sessió s’oferiran específicament eines i estratègies individuals i col·lectives de transformació social a partir de l’activisme.

MATRÍCULA

Per inscriure’s al curs, és necessari fer un ingrés de 20 €* al compte ES50 2100 3642 1122 0003 6125 (Caixabank) i enviar el resguard de la transferència, conjuntament amb aquest full de matrícula omplert, a mon-3@pangea.org.

*La matrícula és gratuïta per a sòcies i voluntàries de SETEM Catalunya i per a voluntàries de la Fundació Solidaritat UB, Món-3 i el Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC.

AVALUACIÓ

Per obtenir el certificat d’assistència és necessari assistir al 80% de les sessions, així com completar un breu test al final del curs. En el cas d’estudiants de la UB o la UPC, per obtenir 1 crèdit ECTS, s’ha de presentar, a més, un treball escrit a partir dels continguts del curs i de les propostes que faran les organitzadores.