Inaugurat el “Curs de cuina social i comunitària” per a joves de la zona nord del districte de Nou Barris

L’objectiu del curs és proporcionar als i les alumnes una capacitació professional que incrementi les seves possibilitats d’accés al mercat laboral.

El Centre Cruïlla (plataforma d’educació social a Ciutat Meridiana) i la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona han inaugurat aquest dijous, 9 de maig, a la Facultat d’Educació UB, el «Curs de cuina social i comunitària» (30 crèdits), adreçat a joves de 18 a 25 anys amb manca de formació tècnica i amb especials dificultats d’inserció sociolaboral, preferentment dels barris de la zona nord del districte de Nou Barris (Ciutat Meridiana, Torre Baró i Vallbona) i, per extensió, del conjunt del districte. Per primera vegada, el curs ha estat reconegut per la UB com a diploma d’extensió universitària.

L’objectiu de la formació és proporcionar als i les alumnes una capacitació professional que incrementi les seves possibilitats d’accés al mercat laboral, concretament en el sector de l’hosteleria-cuina. Per això, el curs facilita formació en cuina, barra i càtering, que està directament relacionada amb ofertes laborals vigents a la ciutat de Barcelona: cambrer de bar, de sala o d’esdeveniments; ajudant de cuina o en muntatge de càterings.

A més de dotar-los de les competències teòriques i pràctiques necessàries en el sector de l’hosteleria-cuina, el curs ofereix als i les joves eines per desenvolupar actituds i competències transversals i socials bàsiques que contribueixin al seu creixement personal i a una formació humana de responsabilitat. Precisament, sobre aquestes competències transversals ha versat la sessió inaugural de l’itinerari acadèmic, que ha estat a càrrec de la directora del curs i directora adjunta de l’Institut de Desenvolupament Professional (IDP) – ICE UB, la Dra. Carme Panchón.

Per tal de facilitar la inserció social i laboral de l’alumnat, la formació inclou un acompanyament tutelat per part d’un professional, fomenta l’autoocupació i l’emprenedoria, i facilita el contacte dels i les joves amb empreses del sector. De fet, una part del curs es duu a terme al Centre Cruïlla i una altra part a l’escola restaurant Cruïlla al Punt, un restaurant obert al públic on l’alumnat aprèn amb clientela real.

La col·laboració entre el Centre Cruïlla i la Universitat de Barcelona forma part del Programa d’intervenció socioeducativa que la Fundació Solidaritat UB va endegar a la zona nord del districte de Nou Barris fa gairebé 5 anys, amb motiu de la cessió per part de l’Ajuntament de Barcelona a la UB de l’edifici Eucaliptus, adreçat al lloguer social d’habitatges per a membres de la comunitat universitària.