Conferència internacional: Confrontant la privatització de la guerra i la seguretat

La conferència, que tindrà lloc a l’Aula Capella de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, es composa de sessions obertes (el 22 de novembre, de 9 a 18:30 h) i sessions de treball (el 23 de novembre, de 9 a 15 h).

Consulta'n el programa complet i el procés d'inscripció aquí.

L’Observatori ShockMonitor, impulsat per NOVACT; el Centre Delàs d’Estudis per la Pau i la Fundació Solidaritat UB organitzen, el 22 i 23 de novembre a l’Aula Capella de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona (Gran Via de les Corts Catalanes, 585), la conferència internacional “Confrontant la privatització de la guerra i la seguretat”.

L’objectiu de l’acte és conscienciar sobre les implicacions que té la creixent participació d’empreses militars i de seguretat privada (EMSP) en contextos de conflicte armat, ocupacions i seguretat nacional.

Amb aquesta finalitat, la conferència es composa de sessions obertes (el 22 de novembre, de 9 a 18:30 h) i sessions de treball (el 23 de novembre, de 9 a 15 h). Les sessions obertes han de servir per analitzar, identificar i debatre els reptes, les limitacions, la influència i l’impacte de les EMSP en contextos de guerra i conflicte, així com per identificar vies alternatives i estratègies per garantir la seguretat humana, la justícia i el respecte pels drets humans.

Les sessions de treball (a porta tancada, a petició) pretenen establir les bases d’un hub internacional multidisciplinari per confrontar la privatització de la guerra i de la seguretat, amb l’objectiu d’avançar en recerca i incidència politicosocial.

En aquest sentit, la conferència s’adreça a organitzacions de la societat civil i les seves respectives xarxes; grups de treball especialitzats i institucions especialitzades en l’àmbit dels drets humans i les empreses; think tanks acadèmics nacionals i internacionals; experts que treballin temes de seguretat, pau i conflictes; així com a estudiants i públic en general interessats en el procés de privatització de la guerra i la seguretat, els conflictes armats, les ocupacions, la seguretat regional…

Informació i inscripcions:

Sessions obertes:

leticia@novact.org; 935513292

Sessions de treball (a porta tancada, a petició):

Enviar nom, organització i interès en participar a leticia@novact.org