Concurs de creació de clipmetratges: XII Premi Federico Mayor Zaragoza

Una de les categories de participació és la de graus universitaris. La data límit de presentació de clipmetratges és el 3 de febrer de 2019.

Consulta'n les bases aquí i descarrega el full d'inscripció aquí.

«Estem en un moment crític de la història de la Terra, en el qual la humanitat ha d’escollir el seu futur», deia la Carta de la Terra l’any 2000.

D’acord amb aquestes paraules i sota el lema «Salvem el planeta. Actuem ara, demà pot ser tard!», l’Associació d’amigues i amics de la UNESCO de Tortosa convoca la XII edició del concurs de creació de clipmetratges Premi Federico Mayor Zaragoza (curs 2018 – 2019), que té l’objectiu d’impulsar el coneixement de la Carta de la Terra i dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’agenda 2030 de les Nacions Unides.

Altres objectius del certamen són potenciar experiències que afavoreixin el coneixement i divulgació dels objectius de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre; sensibilitzar envers els problemes mediambientals; incentivar el compromís i les accions transformadores per protegir i restaurar la integritat dels sistemes ecològics; i impulsar iniciatives de protecció i millora del medi ambient.

Fins al 3 de febrer de 2019, s’hi poden presentar clipmetratges originals i inèdits de dos minuts de durada, com a màxim, que hagin estat elaborats en equip d’un mínim de 3 persones. El vídeo s’ha de penjar a qualsevol plataforma d’emmagatzematge on-line i enviar l’enllaç, junt amb el full d’inscripció, a info@unescotortosa.cat.

El jurat valorarà el missatge clar, d’acord amb les bases; el compromís i les accions transformadores, i la creativitat i la qualitat del clipmetratge. La dotació del Premi és de 5.000 euros que es repartiran entre els guardonats de cada categoria, a criteri del jurat. Tots els participants rebran un diploma acreditatiu de la seva participació.

L’acte de lliurament de premis tindrà lloc a Tortosa, el dissabte 16 de març de 2019, i serà presidit pel Dr. Federico Mayor Zaragoza, President de la Fundación Cultura de Paz i exdirector General de la UNESCO.