Com respondre davant de vulneracions de drets en la protesta?

Defender a Quien Defiende convoca, el 24 i 25 de febrer a la Facultat de Filologia UB, una formació pràctica gratuïta sobre resposta col·lectiva davant de vulneracions de drets en situacions de protesta. La formació inclou el suport virtual de l’AulaIDHC, que s’obrirà el 13 de febrer.

«La protesta és un dels drets més importants perquè aglutina el dret a reunió, expressió i manifestació. Sense la protesta molts drets no haurien estat assolits; per tant, defensar-la és també defensar tots els drets aconseguits fins ara i aquells pels quals caldrà seguir lluitant a través de la mobilització i l’organització social».

Amb aquesta premissa, la plataforma Defender a Quien Defiende proposa una formació pràctica gratuïta (places limitades, inscripció prèvia) per a la detecció, anàlisi i acompanyament davant de vulneracions de drets humans que succeeixen en situacions de protesta, en les quals cal incidir políticament, socialment i jurídicament en la protecció efectiva d’aquests drets.

La formació, que es durà a terme divendres 24 de febrer de 17 a 21 hores i dissabte 25 de febrer de 9:30 a 14 hores a la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona (Edifici Històric), tindrà una primera part teòrica sobre la situació actual dels drets civils i polítics, però se centrarà sobretot en la pràctica d’un cas específic de vulneració.

El cas es treballarà en quatre àmbits d’acció necessaris i complementaris per aconseguir el major grau d’incidència i per garantir la defensa efectiva i la cura real de la persona afectada: comunicació, activisme, àmbit jurídic i àmbit psicosocial. En aquest sentit, la formació s’adreça particularment a activistes, juristes i professionals d’atenció psicosocial i de la comunicació; i, en el moment de fer la inscripció, cal triar el grup en què es vol participar.

El curs, que s’organitza en col·laboració amb l’Institut de Drets Humans de Catalunya i el Centre Irídia, inclou el suport virtual de l’AulaIDHC, que estarà oberta del 13 de febrer al 6 de març, per poder accedir a recursos i materials complementaris i facilitar la interacció i el seguiment més enllà dels tallers presencials.

Les persones participants a la formació tindran l’oportunitat d’entrar a formar part del grup d’observadores de vulneracions de Malla, la xarxa de suport davant la repressió.

Formulari d’inscripció <<