Barcelona i Londres recorden la història compartida dels bombardejos feixistes

Ho fan en un seminari, el 23 de maig al Museu de la Guerra Imperial de Londres, que comptarà amb la intervenció de l’escriptor i historiador Sir Antony Beevor i de membres del Parlament de Catalunya, entre d’altres.

L’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona i el Consell de la Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT) organitzen, el 23 de maig de 2017 de 9:30 a 17 hores al Museu de la Guerra Imperial de Londres, el seminari Els bombardejos de Barcelona i Londres. Records d’una història compartida, que compta amb la col·laboració del Centre de Recerca en Memòria, Narrativa i Històries (CRMNH) de la Universitat de Brighton.

El discurs d’obertura del seminari, The Bomber Will Always Get Through, serà pronunciat per Sir Antony Beevor, escriptor i historiador, qui parlarà sobre el desenvolupament dels bombardejos aeris durant la Guerra Civil espanyola.

D’altra banda, el periodista Chris Bambery presidirà la taula rodona 80 years after the fascist bombings of Catalonia, en què membres del Parlament de Catalunya debatran sobre la consciència dels governs actuals respecte a aquests atacs a la democràcia.

El seminari també tindrà en compte figures significatives d’aquella època històrica a Londres i Barcelona, ​​com la de l’enginyer Ramon Perera, que serà recordat amb la projecció del documental “Ramon Perera, l’home que va salvar Barcelona”.

L’entrada al seminari és gratuïta. Cal inscripció prèvia mitjançant aquest formulari.