ACTE DE LLIURAMENT DEL VI PREMI DE RECERCA PER A LA PAU

«La libertad negra: obra narrativa creada a partir de los hechos históricos del exilio español», de l’estudiant Ester Arroyo Cárdenas (IES Josep Puig i Cadafalch, Mataró), s’ha proclamat guanyadora de la sisena edició del Premi de Recerca per a la Pau que convoca anualment la Universitat de Barcelona.

El lliurament d’aquest guardó, així com de les set mencions especials del jurat i el Premi especial del Garraf, es va dur a terme ahir, dimecres, en un acte en què van intervenir, entre d’altres, el vicerector de Relacions Internacionals, Dr. Carles Carreras; la vicerectora d’Administració, Dra. Carme Panchón; el director de la Fundació Solidaritat UB, Xavier López, i el director de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Antoni Sans.

El Premi de Recerca per a la Pau per a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat es convoca anualment amb l’objectiu de promoure l’educació per a la pau en totes les modalitats i enfortir la cultura de la pau des de la recerca. Els treballs poden ser individuals o col·lectius, i el format i l’extensió dels treballs és lliure. En l’edició actual hi han participat estudiants de batxillerat matriculats durant el curs 2010-2011 als centres d’ensenyament de Catalunya.

Per a l’elecció del treball guardonat, s’ha tingut en compte la vinculació i la coherència del treball amb la cultura de pau, el raonament crític i el rigor metodològic en el desenvolupament de la recerca, la integració de les dimensions local i global de la temàtica, l’originalitat del treball de recerca i la contribució de la recerca a il·lustrar i dotar de contingut la cultura de pau.

Enguany s’hi han presentat 40 treballs elaborats per estudiants de 38 centres d’ensenyament de 28 municipis d’arreu de Catalunya. Tant l’estudiant guardonada amb el premi, Ester Arroyo Cárdenas, com l’IES Josep Puig i Cadafalch de Mataró han rebut un xec per valor de 500 euros, respectivament. La tutora del treball, Cecília Cañas Gallart, ha rebut, al seu torn, un diploma de reconeixement.

Així mateix, en conveni amb el Consell Comarcal del Garraf, s’ha atorgat un premi especial al millor treball de recerca d’aquesta comarca, amb una dotació econòmica de 300 euros per a l’estudiant i 300 euros per al centre educatiu, pel treball «Les dones que no poden dormir al Raval barceloní, la prostitució i la societat», de l’estudiant Esteve Nebot Llonch, tutorat per Teresa Martín Caballero, de l’IES Francesc Xavier Lluch i Rafecas, de Vilanova i la Geltrú.

El jurat ha atorgat set mencions especial als treballs «Un viatge sense tornada», elaborat per l’estudiant Núria Soler (La Salle Bonanova, de Barcelona); «Una casa per Haití», de Montse Barceló i Sílvia de Sojo (Col·legi Casp Sagrat Cor de Jesús, de Barcelona); «Esparreguera, tot un món», elaborat per les estudiants Elena Fernández i Cèlia Millàs (IES El Cairat, d’Esparreguera); «Vicenç Ferrer i la seva acció a Anantapur, Índia», de Mireia Martínez (IES Ramon Turró i Darder, de Malgrat de Mar); «Reciclando lo desechable», de Laura Elizabeth Rodríguez (IES Milà i Fontanals, de Vilafranca del Penedès); «Immigració islàmica», elaborat per Paula Jorba (IES Joan Mercader, d’Igualada), i «Les dones que no poden dormir al Raval barceloní, la prostitució i la societat», d’Esteve Nebot, guardonat també amb el Premi especial del Garraf.

pdfLlegeix aquí el veredicte íntegre del jurat